RIMI izpratne par pievienoto vērtību, ko rada mārketings
Publicēts 23. februārī, 2011.
Tie no mums, kam garšo asie pepperoni, zina — Spilva ražo tādus mazus, asus, zaļus pepperoni iekš trešdaļlitra burciņām. Maksā ap Ls 1,10 — Ls 1,20 vidēji (atkarībā no veikala).

Visu laiku šos Spilvas ražojumus varēja iegādāties RIMI. Tad pirms nepilna pusgada šis produkts no RIMI plauktiem pazuda. Jau nodomāju, ka acīmredzot garšas ziņā visai mērenajai Latvijas publikai asie pipariņi nav gājuši pie dūšas, taču pirms mēneša asie pepperoni atgriezušies RIMI! Tagad produkts pieejams mikroskopiskās mēģenes izmēra burciņās, kuru tilpums mazāks nekā sinepju burciņai. Iekšā iet tikai 50 grami pepperoni, toties maksā šis izsmiekls 52 santīmus. Ak jā, un uz šiltes rakstīts, ka šis produkts iet ar paša RIMI zīmi — «ražots pēc RIMI pasūtījuma», un tas arī viss. Tādā veidā RIMI panākuši, ka pircējiem, lai nopirktu to pašu produkta daudzumu, nākas iztērēt divarpus vai trīs reizes vairāk naudu. Šis nu ir gadījums, kad mārketinga vai ražošanas optimizācijas vietā tiek vienkārši brutāli uzkruķīta cena. Interesanti, vai tas notiek arī citos gadījumos, kad lētāks produkts tiek vienkārši izdzīts no veikala, lai vietā liktu pašu saorganizētu, divreiz dārgāku produktu? Ja šādas lietas notiek vēl, tad ražotāju ārdīšanās par tirgotāju patvaļu šķiet pamatota. Aizmirstiet par tirgus ekonomiku! Kāda jēga ražotājam ņemties un uzlabot kvalitāti, veidot savu preču zīmju atpazīstamību, ieguldīt mārketingā, ja veikals vienā jaukā dienā atsakās pieņemt tavu preci, tās vietā plauktā ieliekot maksimāli lēti ražotu, bet nenormāli dārgi maksājošu štruntu? Kāda dabiskā konkurence — veikals nemaz neņem pretī tavu lētāko un kvalitatīvāko preci! Protams, veikals nevar reizē tā izdarīties ar pilnīgi visiem produktiem, taču veikals var paaugstināt savu peļņu, šādi ekspluatējot no sākuma dažas, pēc tam arvien vairāk produktu grupas.

Komentāri (5)
piragz: Jaa, tā ir arī, piemēram, ar sulu, Cido sulai uzskrūvē cenu un blakus noliek praktiski tādu pašu Rimi sulas paku, tikai krietni lētāku..
24/02/2011 10:41
marss: vai tiešām tuvumā nav nekā labāka par rimi, kur ir tikai standartizēti s*di ... cenšos pēc iespējas tur mazāk rādītes ;)
24/02/2011 15:31
Argh: īsti neatceros pareizi, sen nepērku šos "marinējumus", bet ka tik uz pašas Spilvas burkas nebija "Ražots Turicijā pēc pasūtījuma" ?
25/02/2011 09:35
Smecernieks: Peperoni joprojām ir dabonami gan Maximās, gan par krietni pievilcīgāku cenu Spilvas veikalā Babītē, Zvaigžņu ielā 3
25/02/2011 14:57
Uldis: Rimi pats par sevi šķiet diezgan padārgs viekals, tāpēc pārsvarā apmeklēju citus. Bet izveles ziņā protams nesalīdzinami plašāks ir RIMI. Daudzus produktus ražo citās valstīs, tik nevar reizēm saprast vai tiesam iznak lētak - burkas ražot viena valsī, etiķetes cita un pašu saturu vel citur u ntad vel to visu 5 x pārvest no vienas Pasaules malas uz otru.
25/02/2011 21:18
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: