Kāpēc mediji pārstājuši pievērst uzmanību aptaujai «Kuru par premjeru — Urbanoviču vai Dombrovski»?
Publicēts 21. septembrī, 2010.
Pirms kāda mēneša lielu ažiotāžu medijos sacēla Vienotības veiktā aptauja: «Kuram no šiem diviem cilvēkiem jūs uzticētu vadit nākamo Latvijas valdību? Valdim Dombrovskim vai Jānim Urbanovičam?»

Bet burtiski pēc nedēļas mediji kā sazvērējušies pārtrauca ziņot par konkrēto aptauju, un nav arī vairs atsākuši, kaut gan aptauja norit joprojām.

Izrādās, ka visa šī tā saucamā aptauja ir… klajš viltojums. Viens pazīstams jaunietis, iedodot arī man aizpildīt šo anketu, izteica lūgumu, lai atzīmē Dombrovski: citādi viņš nesaņemšot nekādu atalgojumu par šo konkrēto anketu. Pēc neilgas sarunas izrādījās, ka aptauju veicējiem maksā 10 vai 15 saņus par katru aizpildīto anketu. Taču santīmus jaunieši saņem tikai tad, kad respondents pievelk ķeksīti Dombrovskim! Tātad šeit mēs varam skaidri un gaiši runāt par aptaujas rezultātu uzpirkšanu. Turklāt vārda burtiskā nozīmē!

Man — kā no politikas pa pusjūdzi stāvošam žurnālistam (kurš turklāt nekad savas karjeras laikā nav rakstījis par politiku) bija atklājums, ka — izrādās — var arī tā. Nenoliedzami, ka Vienotības vārds jau automātiski saistās ar tādām lietām kā: Austrumu robežas izbūves vājprāts, Rēzeknes gaļas kombināta kukuļu burtnīciņu saraksts, Repšes ziedojumos saņemtais un pēc tam nospekulētais miljons, kriminālprocesa iegriešana Ilmāram «Neo» Poikānam, kā arī Kampara nesenā afēra, atdodot 89% atjaunojamo energoresursu kvotas savai partijai pietuvinātajiem Berķim un Skokam… Un tā tālāk.

Toties no šī gadījuma rodas pozitīvs secinājums par mūsu medijiem. Protams, arī citi žurnālisti spēja piefiksēt, ka Vienotības «aptauja» ir falsifikācija, un attiecīgi momentā pārstāja to atspoguļot. Slēdziens: šis gadījums kārtējo reizi apliecina Vienotības ļautiņu salašņu paņēmienus, toties apliecina, ka mūsu žurnālisti savuties ir rīkojušies profesionāli un atbildīgi!

 


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: